Logo

Platforma szkoleniowa NAVIGATOR eLearning-NAVIGATOR

Kompleksowe rozwiązania e-learning Kursy · Egzaminy · Ankiety · Baza wiedzy · Komunikacja

O platformie

Platforma szkoleniowa NAVIGATOR jest rozwiązaniem przeznaczonym do prowadzenia nauczania zdalnego w formie e-learningu. System działa na bazie autorskiego oprogramowania, zarządzanego i stale rozwijanego przez nasz zespół. Korzystanie z systemu nie wymaga instalacji jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania ani żadnych czynności administracyjnych. Dostęp do platformy realizowany jest poprzez internet za pomocą standardowej przeglądarki internetowej obsługującej standard HTML5 działającej na dowolnym urządzeniu takim jak komputer, tablet czy telefon.

Prezentacja systemu:

Charakterystyka

Platforma e-learningowa składa się z modułów, za pomocą których realizowane są poszczególne funkcje systemu. Dostęp do platformy odbywa się poprzez zalogowanie użytkownika po podaniu indywidualnego loginu oraz hasła. W zależności od przyznanych użytkownikowi uprawnień uzyskuje on dostęp do wybranych funkcji systemu. Na platformie możliwe jest definiowanie dowolnej ilości użytkowników i nadawanie im odrębnych praw dostępu.

Moduły systemu

Kursy

Moduł Kursy przeznaczony jest do opracowywania i udostępniania wybranym użytkownikom przygotowanych kursów oraz szkoleń. Użytkownik posiadający odpowiednie prawa ma możliwość tworzenia i udostępniania własnych kursów. Kursy takie mogą być udostępniane wielokrotnie dla różnych grup użytkowników w dowolnym, określonym przez użytkownika momencie.

Materiał szkoleniowy umieszczany na platformie może zostać wzbogacony o dodatkowe materiały uzupełniające takie jak zdjęcia, materiały audio, wideo, animacje flash oraz pliki PDF i HTML odtwarzane bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Możliwe jest również zamieszczanie gotowych szkoleń w formacie HTML5 wykonanych za pomocą zewnętrznych narzędzi. Dodatkowo dla wybranych lekcji kursu możliwe jest podłączanie uprzednio przygotowanych egzaminów. Dla każdego z udostępnionych szkoleń możliwe jest również określenie czasu dostępu do kursu dla przypisanych użytkowników. Właściciel kursu ma możliwość poinformowania uczestników o fakcie udostępnienia szkolenia za pomocą automatycznych powiadomień e-mail. Dodatkowo w trakcie trwania kursu jest on w stanie komunikować się z uczestnikami z wykorzystaniem wbudowanego systemu komunikatów.

Moduł pozwala również na publikowanie kursów w katalogu dzięki czemu Uczestnicy mogą przystępować do nich samodzielnie. Kursy publikowane w katalogu mogą być dostępne zarówno bezpłatnie, jak i w formie płatnej. Dla kursów płatnych system pozwala na realizację procedury zakupu zarówno w formie e-płatności jak i płatności tradycyjnej. Dodatkowo możliwa jest pełna integracja katalogu szkoleniowego z własną stroną WWW, dzięki czemu internauci mogą wyszukiwać, przeglądać oraz przystępować do wybranych kursów bezpośrednio z poziomu tej strony.

Podsumowanie funkcji

  • Opracowywanie i udostępnianie kursów oraz szkoleń on-line
  • Zarządzanie własnym katalogiem szkoleń
  • Publikowanie kursów płatnych oraz bezpłatnych
  • Zautomatyzowana obsługa procedury zakupu kursu
  • Obsługa e-płatności
  • Dołączanie materiałów multimedialnych do lekcji kursu
  • Obsługa własnych szablonów lekcji
  • Dołączanie egzaminów do lekcji kursu
  • Ustawienia czasu dostępu oraz reguł dostępu do kursu
  • Możliwość przedłużenia czasu dostępu do kursu dla wybranych uczestników
  • Ustawienia terminu dostępu do kursu
  • Ustawienia wariantu kolejności lekcji dla kursu
  • Ustawienia minimalnego czasu trwania lekcji kursu oraz reguł przejścia do kolejnej lekcji
  • Automatyczne powiadomienia e-mail dla uczestników i trenerów
  • System wewnętrznej komunikacji między uczestnikiem kursu i trenerem oraz między uczestnikami
  • Bieżąca analiza postępów kursu
  • Ewidencja efektywnego czasu nauki uczestników
  • Generowanie i wydruk certyfikatów kursu
  • Obsługa kursów okresowych
  • Eksport wyników kursu
  • Integracja katalogu kursów z własną stroną WWW
  • Zarządzanie prawami dostępu do kursów
  • Funkcje archiwizacji

Egzaminy

Moduł Egzaminy przeznaczony jest do weryfikacji wiedzy użytkowników na podstawie przeprowadzanych testów wyboru oraz prowadzonych badań ankietowych. Użytkownik posiadający odpowiednie prawa ma możliwość przygotowywania i przeprowadzania własnych egzaminów oraz ankiet.

Dla każdego testu możliwe jest utworzenie dowolnej ilości pytań zarówno jedno, jak i wielokrotnego wyboru, a także pytań typu dopełnienie oraz pytań otwartych. Pytania mogą być uzupełnione o dodatkowe materiały multimedialne wyświetlane w polu pytania. Dodatkowo zarówno dla całego egzaminu, jak i poszczególnych pytań możliwe jest określenie dostępnego limitu czasowego. Podobnie jak w module Kursy istnieje możliwość automatycznych powiadomień e-mail dla uczestników oraz kontakt z nimi za pomocą wbudowanego systemu komunikatów. Po uruchomieniu egzaminu użytkownik ma możliwość bezpośredniego wglądu w aktualne wyniki egzaminowania zarówno indywidualne, jak i grupowe. System udostępnia wgląd w statystyki egzaminu w formie punktacji oraz wykresów. Po zakończeniu egzaminowania możliwe jest porównanie wyników różnych grup użytkowników i ocenę stopnia opanowania materiału.

Podsumowanie funkcji

  • Przygotowywanie i przeprowadzanie egzaminów oraz ankiet on-line
  • Zarządzanie własnym katalogiem egzaminów
  • Pytania jedno i wielokrotnego wyboru, pytania Tak / Nie, pytania typu dopełnienie, pytania otwarte
  • Możliwość definiowania bloków tematycznych dla pytań
  • Możliwość dołączania materiałów multimedialnych do pytań
  • Definiowana liczba dostępnych odpowiedzi w pytaniu
  • Ustawienia indywidualnej punktacji dla pytania
  • Możliwość losowania wybranej liczny pytań
  • Możliwość ustawienia losowej kolejności odpowiedzi w pytaniach
  • Możliwość ustawienia limitu czasowego dla egzaminu oraz pytania
  • Ustawienie terminu dostępu do egzaminu
  • Ustawienie dostępu do pytań, dla których udzielono już odpowiedzi
  • Opcja dołączania przez użytkownika pliku do odpowiedzi na pytanie otwarte
  • Opcja sprawdzania poprawności odpowiedzi przez użytkownika
  • Możliwość jedno lub wielokrotnego podejścia do egzaminu
  • Definiowalne reguły dostępu do wyników egzaminu dla uczestnika
  • Automatyczne powiadomienia e-mail dla uczestników i trenerów
  • System wewnętrznej komunikacji między uczestnikiem i trenerem
  • Bieżąca analiza postępów egzaminowania
  • Automatyczna ocena zaliczenia testu
  • Dostęp do wyników końcowych w formie punktacji oraz wykresów
  • Generowanie i wydruk certyfikatów egzaminu
  • Eksport wyników egzaminu
  • Zarządzanie prawami dostępu do własnych egzaminów
  • Funkcje archiwizacji

Baza wiedzy

Moduł Baza wiedzy przeznaczony jest do publikowania ogólnodostępnych zagadnień tematycznych przeznaczonych dla wszystkich użytkowników platformy lub wybranych grup. Zagadnienia mogą posiadać zarówno formę tekstową (instrukcje, regulaminy, FAQ) jak i multimedialną (filmy instruktażowe, wzory dokumentów, załączniki). Użytkownicy mogą wyszukiwać interesujące zagadnienia i zapoznawać się z ich treścią wielokrotnie w dowolnym momencie. Baza wiedzy stanowi uzupełnienie dla materiałów szkoleniowych zawartych w kursach.

Podsumowanie funkcji

  • Publikowanie ogólnodostępnych zagadnień tematycznych
  • Zagadnienia tworzone w formie tekstowej lub multimedialnej
  • Filtrowanie zagadnień według kategorii oraz tematu
  • Nieograniczony dostęp do opublikowanych zagadnień dla wszystkich użytkowników lub wybranych grup

Forum dyskusyjne

Moduł Forum dyskusyjne przeznaczony jest do prowadzenia dyskusji tematycznych pomiędzy użytkownikami platformy. Umożliwia on wymianę informacji oraz komunikację użytkowników. Dzięki odpowiednim ustawieniom możliwe jest prowadzenie dyskusji otwartych (dostępnych dla każdego użytkownika platformy) jak również wyłącznie dla użytkowników danej grupy lub uczestników danego kursu oraz trenera. Moduł posiada niezbędne funkcje administracyjne umożliwiające zarządzanie dyskusją za pomocą opcji moderatora.

Podsumowanie funkcji

  • Prowadzenie dyskusji pomiędzy użytkownikami platformy
  • Udostępnianie forów zarówno wszystkim jak i tylko określonym użytkownikom
  • Zarządzanie forum przez moderatora
  • Definiowanie praw dostępu do forum

Czat

Moduł Czat przeznaczony jest do komunikacji w czasie rzeczywistym (on-line) pomiędzy użytkownikami platformy. Podobnie jak w module Forum dyskusyjne, dzięki odpowiednim ustawieniom możliwe jest prowadzenie czatów otwartych (dostępnych dla każdego użytkownika platformy) jak również dostępnych wyłącznie dla użytkowników danej grupy lub uczestników danego kursu.

Podsumowanie funkcji

  • Prowadzenie dialogu on-line pomiędzy użytkownikami platformy
  • Dostęp do czatu zarówno dla wszystkich, jak i tylko określonych użytkowników
  • Definiowanie praw dostępu do czatu

Aktualności

Moduł Aktualności przeznaczony jest do publikowania bieżących wiadomości dla wszystkich lub wybranych użytkowników platformy. Wiadomości dostępne są zarówno w formie pełnej listy jak i bloku najnowszych informacji dostępnych na stronie głównej.

Podsumowanie funkcji

  • Publikowanie wiadomości i ogłoszeń dla użytkowników platformy
  • Dostęp do najnowszych wiadomości ze strony głównej
  • Zarządzanie prawami dostępu do aktualności

Kategorie

Moduł Kategorie przeznaczony jest do zarządzania wielowymiarową listą kategorii dostępnych na platformie. Kategorie służą do określania dodatkowych cech dla wybranych elementów systemu ułatwiających ich dalsze katalogowanie i wyszukiwanie. Dzięki ich wykorzystaniu możliwe jest grupowanie elementów o zbliżonej tematyce.

Podsumowanie funkcji

  • Zarządzanie wielowymiarową listą kategorii
  • Definiowanie widoczności kategorii w katalogu kursów

Wydruki

Moduł Wydruki pozwala na zdefiniowanie w systemie własnych wydruków. Wydruki pozwalają na automatyczne generowanie i drukowanie dokumentów zawierających dane zapisane w systemie. Mogą zostać wykorzystane np. do opracowania certyfikatów kursów lub egzaminów na podstawie indywidualnego szablonu. Certyfikaty generowane mogą być samodzielnie przez użytkownika (po zakończeniu kursu / egzaminu) lub przez innego uprawnionego użytkownika. Wydruki mogą być jednokrotne oraz wielokrotne co pozwala na wygenerowanie jednego dokumentu dla wielu użytkowników na raz.

Podsumowanie funkcji

  • Definiowanie własnych wydruków jedno lub wielostronicowych
  • Możliwość stosowania indywidualnych szablonów
  • Dostępny graficzny edytor wydruków
  • Obsługa certyfikatów kursów i egzaminów
  • Wydruki jedno i wielokrotne

Użytkownicy

Moduł Użytkownicy pozwala na zarządzanie listą użytkowników platformy oraz grup użytkowników. W systemie funkcjonują użytkownicy typu Użytkownik, Trener oraz Administrator. W zależności od typu uzyskiwany jest dostęp do poszczególnych funkcji systemu. Użytkownicy typu Użytkownik mają możliwość uczestnictwa w przypisanych do nich kursach i egzaminach oraz komunikację za pomocą przydzielonych kanałów wymiany informacji. Użytkownicy typu Trener posiadają dostęp do panelu zarządzania, gdzie mogą dodawać Użytkowników, prowadzić nauczanie i komunikować się z Użytkownikami. Użytkownicy typu Administrator mają dodatkowo dostęp do funkcji administracyjnych platformy. Ponadto moduł pozwala na dostęp do systemu każdemu użytkownikowi według jego uprawień wraz z możliwością zarządzania własnym profilem oraz korzystania z udostępnionych zasobów.

Podsumowanie funkcji

  • Zarządzaniem listą użytkowników i wielowymiarową listą grup
  • Definiowanie uprawnień użytkowników
  • Import oraz eksport listy użytkowników
  • Komunikacja z użytkownikami
  • Raportowanie aktywności użytkowników
  • Dostęp do systemu dla użytkownika z możliwością zarządzania własnym profilem oraz korzystania z udostępnionych zasobów

Wielowymiarowe analizy

Moduł ten zawiera mechanizmy wielowymiarowej analizy danych opartej na zbiorach. W systemie możliwe jest zdefiniowanie dowolnej liczby zbiorów i ich elementów a następnie przypisanie ich odpowiednim użytkownikom. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie przekrojowej analizy postępów i wyników nauczania w rozbudowanej strukturze (np. względem województw, regionów, oddziałów, zespołów, itp.).

Podsumowanie funkcji

  • Zarządzanie indywidualnym katalogiem zbiorów analitycznych
  • Przypisywanie właściwych zbiorów do użytkowników
  • Przekrojowa analiza postępów i wyników nauczania

Zarządzanie grupowe

Moduł Zarządzanie grupowe pozwala na dołączanie grup użytkowników do kursów umożliwiając automatyzację procesu dodawania nowych użytkowników oraz dalszego ich zarządzania. Za pomocą funkcji modułu możliwe jest zdefiniowanie struktury kursów dla poszczególnych grup dzięki czemu poprzez przypisanie użytkownika do wybranej grupy automatycznie uzyskuje on dostęp do wymaganych kursów. Funkcja ta jest szczególnie przydatna dla organizacji korporacyjnych o złożonej strukturze organizacyjnej oraz posiadających zdefiniowane plany szkoleniowe.

Podsumowanie funkcji

  • Możliwość dołączania grup użytkowników do kursów, zagadnień bazy wiedzy oraz aktualności
  • Automatyczne przydzielanie planów szkoleniowych dla użytkowników grup

Ustawienia

Moduł Ustawienia przeznaczony jest do zarządzania platformą. Za pomocą dostępnych funkcji możliwa jest edycja danych oraz ustawień konta. Dla celów administracyjnych dostępny jest przegląd oraz bieżąca analiza zdarzeń systemowych. Za pomocą dostępnych skryptów integrujących możliwa jest natomiast integracja platformy z własną stroną WWW. Dodatkowo dla wersji serwerowej dostępne są funkcje zarządzania słownikami językowymi dzięki czemu możliwa jest edycja tłumaczeń jak też dodawanie nowych języków dla platformy. Domyślnie platforma dostępna jest w dwóch wersjach językowych – język polski oraz angielski.

Podsumowanie funkcji

  • Edycja danych oraz ustawień globalnych
  • Zmiana loga oraz baneru
  • Ustawienie indywidualnych stylów graficznych
  • Przegląd zdarzeń systemowych
  • Dostęp do indywidualnych skryptów integrujących platformę z własną stroną WWW
  • Zarządzanie słownikami językowymi

Informujemy, iż na naszych stronach stosujemy zasady Polityki prywatności.